Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Newag i światowe doświadczenia

« powrót

Aktualności  /   30 stycznia 2013
Autor  /  Redaktor

Newag i światowe doświadczenia

35WE to dbałość o szczegóły.

Newag i światowe doświadczenia

35WE to dbałość o szczegóły

O „Impulsie”  mówi Roman Chochorowski, specjalista z działu marketingu  firmy „Newag”

•            Producenci pociągów informują, że są one przygotowane na tzw. 4 scenariusze zderzeniowe. Co to  znaczy?

Elektryczny Zespół Trakcyjny 35WE-Impuls jest pojazdem skonstruowanym z uwzględnieniem wymagań normy opisującej wymagania zderzeniowe nadwozi pojazdów szynowych EN 15227. Norma ta bardzo szczegółowo charakteryzuje sposoby pochłaniania energii w przypadku zderzeń pojazdów.

Zdefiniowano strefy i elementy pochłaniania energii tak, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń dla ochrony maszynisty w obrębie kabiny oraz brak odkształceń plastycznych w obrębie konstrukcji wagonu w strefie przestrzeni pasażerskiej.

Pierwszą strefę umieszczono przed czołem pojazdu i składa się ona ze zderzaków Axtone oraz sprzęgu automatycznego z elementem pochłaniającym energię zderzenia systemu Scharfenberg.

Drugą strefę zaprojektowaną do pochłaniania energii stanowią profile stalowe umieszczone w podwoziu za strefą czołową: w takcie zderzenia energia jest pochłaniana przez odkształcenia plastyczne tych profili. Elementy te w przypadku kolizji lub zderzenia jako pierwsze przejmują siłę zderzenie i powinny poprzez odkształcenie ją pochłonąć.

Generalnie dla podróżujących oznacza to maksymalne bezpieczeństwo i ograniczenie ryzyka zagrożenia wskutek przyjmowanie oraz ograniczanie  - przez elementy mechaniczne pojazdu  odpowiednio zaprojektowane i dobrane -  siły ewentualnego zderzenia. Dla użytkowników taboru powinno to również oznaczać maksymalne bezpieczeństwo obsługi i ograniczenie do minimum strat materialnych.

•       Przy tworzeniu projektu „Impuls”,  jakie względy były najważniejsze?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ważne są normy i przepisy techniczne dotyczące realizowanych elementów pojazdu, przeznaczenie i warunki eksploatacyjno klimatyczne , zużycie i optymalizacja energii pobieranej przez pojazd, ergonomia dla obsługi i pasażerów, ekologia, bezpieczeństwo i niezawodność. Ale te wszystkie składniki,  które można w jakiś sposób zmierzyć trzeba  … połączyć w jeden z parametrów niemierzalnych - odczucie komfortu podróżowania oraz wygląd wewnętrzny i zewnętrzny pojazdu, zachęcający pasażerów do korzystania z niego.


•             Dzisiaj Chiny i Japonia narzucają pewien kierunek rozwoju dla kolei. Na ile ma to odbicie w  Europie i działaniach polskich „architektów” pociągów ?

Producenci z Azji odgrywają dużą rolę, ale rynek kształtują również Europejczycy . Kierunek rozwoju modelują nie tylko producenci taboru, lecz także  dostawcy podzespołów i komponentów, takich jak np. energoelektronika, klimatyzacja, siedzenia pasażerskie itp. To oni łączą różnych producentów swoimi rozwiązaniami. Obecnie trzeba korzystać z doświadczeń światowych. Dlatego tak duże znaczenie mają  międzynarodowe targi, wystawy oraz konferencje, gdzie stykają się różnorodne koncepcje i rozwiązania  . Pojazd trakcyjny jest całością w której wszystko musi wzorowo współgrać. Łatwo przez drobiazg stracić efekt całości. Dokonała technika musi współgrać z komfortem i funkcjonalnością wnętrza, a zewnętrzny wygląd pojazdu również kolorystyczny  stanowi też o jego sukcesie. Ale przede wszystkim pojazd trakcyjny musi przewozić pasażerów w różnych warunkach klimatycznych. I niestety czasami nawet wysoka technika azjatycka  zawiedzie w warunkach klimatycznych naszych wschodnich sąsiadów, czego dowodem była awaryjność koreańskich pociągów w ubiegłym roku. 

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »