Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

« powrót

Aktualności  /   19 grudnia 2017
Autor  /  administrator

Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

Od niedawna bilety warszawskiej komunikacji miejskiej kupić można za pośrednictwem serwisu jakdojade.pl. To jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek połączeń transportu publicznego. Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza system dystrybucji biletów.

Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

ZTM sukcesywnie otwiera rynek sprzedaży biletów warszawskiej komunikacji miejskiej. Firmy, które chcą stać się częścią tzw. systemu otwartego muszą oczywiście spełnić określone wymogi formalne i techniczne. Od początku lipca współpraca ZTM z podmiotami prowadzącymi sprzedaż biletów czasowych, jednorazowych oraz krótkookresowych przy użyciu telefonów komórkowych funkcjonuje na nowych zasadach, jednakowych dla wszystkich chętnych.

W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. Kolejny jest serwis jakdojade.pl. Od 5 grudnia rozpoczął on sprzedaż biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych. Zapłacić za nie można przy użyciu karty płatniczej podpiętej do konta użytkownika lub skorzystać z płatności BLIK.

System otwarty cechuje się równymi i jednakowymi zasadami obowiązującymi dla wszystkich. Umowa zawierana jest z każdą chętną firmą akceptującą jej treść oraz spełniającą minimalne wymogi dotyczące oferowanej aplikacji mobilnej służącej do sprzedaży biletów. Dotyczą one m.in. zapewnienia sprzedaży 24 godziny na dobę, stałego nadzoru technicznego i informatycznego nad systemem, należytych zabezpieczeń, bieżącego przekazywania informacji do ZTM, wersji językowych, umożliwienia dokonywania płatności co najmniej dwoma sposobami, a także obsługi minimum dwóch systemów operacyjnych. Spełnianie wszystkich wymagań sprawdzane jest podczas miesięcznych testów.

Na początku grudnia ZTM ogłosił także nowe reguły współpracy z firmami, które chcą uruchomić stacjonarne biletomaty. Tutaj również niezbędne jest spełnienie określonych wymogów, co sprawdzane jest podczas maksymalnie 10-dniowych testów funkcjonalno-technicznych. Każda firma, z którą Zarząd Transportu Miejskiego decyduje się podpisać umowę, zobowiązuje się do dostarczenia i zainstalowania co najmniej 30 biletomatów we wskazanych przez siebie lokalizacjach. Musi także uruchomić sprzedaż w okresie maksymalnie do roku od zawarcia kontraktu, jak również prowadzić bieżącą eksploatację i serwis tych automatów.

Sieć sprzedaży biletów stale się powiększa. Teraz to już m.in. ponad 4 tys. punktów sprzedaży, 21 Punktów Obsługi Pasażerów, ponad 720 biletomatów stacjonarnych i ponad 1900 mobilnych/pojazdowych. Stale rośnie także znaczenie internetowych kanałów dystrybucji, również z wykorzystaniem specjalnych aplikacji mobilnych.

Więcej informacji na temat sprzedaży biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych w ramach systemu otwartego dostępne jest na tej stronie internetowej: http://www.ztm.waw.pl/?c=695&l=1.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej