Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

« powrót

Aktualności  /   7 września 2018
Autor  /  administrator

Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

Ponad 2000 biletomatów pojazdowych oraz ponad 700 urządzeń stacjonarnych – bilet Warszawskiego Transportu Publicznego można w stolicy kupić dosłownie na każdym kroku. Biletomaty są coraz popularniejsze i dziś w nich sprzedawanych jest ok. 55 proc. biletów.

Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych, zarówno stacjonarnych, jak również mobilnych, montowanych w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, który cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży – ponad połowa biletów jest kupowana w biletomatach. Poniższa tabela przedstawia wartości sprzedaży biletów w podziale na główne kanały dystrybucji za pierwsze półrocze w latach 2015-2018:

Biletomaty - Dane liczbowe

W automatach stacjonarnych i pojazdowych można kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych oraz długookresowych, bilet seniora, a także przedłużyć ważność e-hologramów uprawniających do zniżek. Przez sześć miesięcy tego roku w automatach sprzedano aż 20 801 055 sztuk biletów, za ponad 261 mln złotych.

W przypadku wystąpienia problemów z dokonaniem transakcji należy złożyć reklamację. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło ok. 100 takich zgłoszeń. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie. Najwygodniej zrobić korzystając z formularza kontaktowego, pisząc na adres e-mail: ztm@ztm.waw.pl. Reklamację można złożyć także w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów bądź dzwoniąc na miejski numer kontaktowy 22 19 115. Pasażerowie mogą się zgłaszać także bezpośrednio do operatorów biletomatów stacjonarnych (ASEC, Mennica Polska S.A.) bądź operatora, w którego pojazdach zamontowane zostały urządzenia. Pełną listę danych kontaktowych można znaleźć na stronie internetowej ZTM.

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »