Ważnym i rekordowym zakupem jest 21 nowoczesnych pociągów dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Nowe pojazdy pozwolą na uruchomienie kolejnych połączeń, a także zapewnią dodatkowe miejsca dla pasażerów w godzinach szczytu. Pociągi z nowosądeckiego Newagu dotrą do Warszawy do końca listopada 2022 r.
Pociągi SKM przewożą ponad 22 mln pasażerów rocznie i stanowią istotny element Warszawskiego Transportu Publicznego. Można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do Lotniska Chopina i podwarszawskich miejscowości: Otwocka, Legionowa, Radzymina, Sulejówka, Miłosny czy Pruszkowa – tym samym rezygnując z podróży samochodem.
W 2021 roku SKM będzie udoskonalać technologię wspierającą eko jazdę. Zaoszczędzona od początku działania programu energia wystarczyłaby do zasilenia ponad 3 000 gospodarstw domowych przez rok, a związane z tym ograniczenie emisji CO2 odpowiada zasadzeniu 200 ha lasu. Zaoszczędzone dzięki eko jeździe środki, sięgające blisko 2 milionów w skali roku, trafią do funduszu proekologicznego SKM.
Jednym z elementów zachęcania warszawiaków do korzystania z pojazdów zeroemisyjnych, co ma wpływ na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie hałasu w mieście, są kolejne darmowe punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Na samym początku tego roku do użytku oddane zostały kolejne punkty, dzięki czemu kierowcy mają do dyspozycji już 26 punktów ładowania na dziewięciu parkingach zarządzanych przez Zarząd Transportu Miejskiego, zlokalizowanych w różnych częściach Warszawy.
W ostatnim czasie Rada Warszawy przyjęła też plan budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Warto dodać, że na parkingach P+R sukcesywnie montowane są panele fotowoltaiczne które są dodatkowym źródłem energii. Ładowarki i urządzenia parkingowe (oświetlenie, system poboru opłat, szlabany, itp.) działają we wspólnym systemie i energia pochodzi w różnych proporcjach z sieci i ze źródeł odnawialnych. Zależy to od różnych czynników – samego parkingu – wielkości paneli, aktualnego poboru mocy czy też ilości wytwarzanej energii przez panele (uzależnionej od pory dnia).
Nowa technologia dotarła też na przystanki autobusowe: wyposażyliśmy trzy wiaty w system oświetlenia z zastosowaniem paneli fotowoltaicznych. To przyjazne środowisku rozwiązanie zapewnia oświetlenie gablot z informacją pasażerską. Po zmroku gabloty są oświetlane na poziomie wydajności 50 proc., a po pojawieniu się pod wiatą pasażerów źródło światła rozjaśnia się do 100 proc. wydajności.
Zachęcamy również do obejrzenia filmu podsumowującego eko 2020 rok w stołecznym transporcie publicznym.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Urzędu m.st. Warszawy.
W ostatnim tygodniu lutego ruszyła produkcja w nowosądeckich zakładach należących do Newagu. Zgodnie z harmonogramem producent przekaże przewoźniko...
22 stycznia prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej – Alan Beroud oraz prezes zarządu Kolei Mazowieckich – Robert Stępień złożyli w Kancelarii Prez...
31 stycznia Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz 29. Warszawa chętnie włącza się do pomocy. W tym roku na aukcje trafi m.in. autobus M...